Milyen téli gumiabroncsot válasszak?

hétfő szeptember 28, 2015
Lassan közeledik a téli gumiabroncs cseréjének ideje és sokakban merül fel a kérdés, hogy milyen téli autógumit válasszon. A megfelelő gumiabroncs kiválasztása relatív, mivel ami megfelel egy ismerősünknek az nem biztos, hogy nekünk is. Eltérő a felhasználás, az autó és az igények is. Posztunkban megpróbáljuk összeszedni, hogy mire figyeljünk, mielőtt megvásároljuk a téli gumikat.

A gumi piac kínálata széles skálán mozog, így mindenki talál az igényeinek megfelelő gumiabroncsot. Azonban az átlagember nehezen tud eligazodni vásárlás előtt, és sokszor támaszkodik rossz tanácsokra, mint például – ne rakj fel téli gumit, a nyári is jó lesz vagy vegyél használt gumit. (Következő cikkünkben részletesen kitérünk majd a nyári gumiabroncsok téli használatának, és a használt gumi vásárlásának veszélyeire.) Szerencsére a döntésünket segítik a szakemberek, de a tesztekre is támaszkodhatunk.

Acél vagy alufelnit válasszunk télre?

vasárnap június 22, 2014

Vannak akik kizárólag alufelniben gondolkodnak, a dizájn miatt, mások meggyőződve állítják, hogy a sós hólé, azaz a téli időszak megeszi az alumíniumot, ezért gazdaságosabb ha acélfelnit választunk.

De hol az igazság? Melyik tábornak van igaza?

A két típus között valóban kompromisszumot kell kötni. Az acélfelnik jelentik a gazdaságos megoldást. (Olcsóbbak és strapabíróbbak alumínium társaiknál és kevesebb „törődést” igényelnek.) Cserébe „unalmasabbak” és kevesebb variáns található meg a piacon.

Sci-fi vagy a jövőt villantotta fel a Dunlop?

hétfő június 9, 2014

A Dunlop-nál autentikusabb szakértő aligha akad a gumiabroncs piacon. Most nem a technológiai fejlettségről beszélek, azt nehéz lenne összehasonlítani pl. a Continental-lal, bár tény, hogy mindkét márka a prémium szegmens oszlopos tagja.

Most arra gondolok, hogy a Dunlop tudhatja magáénak a legnagyobb tradíciót, hiszen a XIX. században John Boyd Dunlop találta fel a mai gumiabroncsok „ősét.” (Amit eleinte szégyenkezve rejtegetett részletek itt>>)

A Continental fél szemmel a téligumi időszakot is nézi

csütörtök június 5, 2014

Újabb infókkal szolgált a Reifen Essen 2014-es szakkiállításon a Continental új, WinterContact TS 850 P téli abroncsáról.

Az új mintázat három területen fejlődött tovább: havas és száraz szakaszokon való kezelhetőség, illetve fékezőerő. A felső-közép és felső kategóriás modellekre készülő abroncs (pl. BMW 5-ös széria, valamint az új SUV modellek) a ContiWinterContact TS 830 P és a ContiCrossContact Winter téli mintákat fogja felváltani.

A Michelin és a Porsche új fejezetet nyit

kedd június 3, 2014

A Michelin visszatér – a Porsche oldalán – a híres Le Mans-i 24 órás verseny küzdelmeibe. A történelmi visszatérés egy 919 Hybrid-del valósul meg, az LMP1 (Le Mans Prototype) kategóriában.

Ezalkalomból készült az alábbi, „WE ARE RACERS” (azaz Versenyzők vagyunk) című trailer videó is. A beharangozó, egy online videó sorozat felvezetője. Az első epizód, június 5-én lesz látható, a Michelin Youtube csatornáján. A francia abroncsgyár elmondása szerint, úgy láthatjuk majd Le Mans-t és a versenyt, ahogy azt korábban még sosem.

Hogyan működik egy Run-Flat, azaz defekttűrő abroncs?

szerda május 28, 2014

Nem is gondolnánk, mennyi mindent ültetnek át a gyártók, az autó-motorsport világából, a polgári közlekedésbe. A különböző versenysorozatok nem csupán kiváló reklámfelületet és egyéb marketing lehetőséget nyújtanak tehát a gyártóknak (autó és gumiabroncs cégek egyaránt), hanem kiváló tesztelési és fejlesztési lehetőséget is.

Ilyen átvett fejlesztés az úgynevezett Run-Flat vagy magyar nevén defekttűrő abroncs. Igaz a polgári közlekedésben – talán magasabb ára miatt – még nem érte el azt a népszerűséget, mint egyes versenysorozatokban, a tendencia kecsegtető, hiszen egyre több modell készül megerősített oldalfallal és a fogyasztói ár is csökkenést mutat.

A Bridgestone lehet a 2020-as téli olimpia szponzora

kedd május 27, 2014

A hírek szerint már csak az aláírás hiányzik arról a multi-millió dolláros megállapodásról, ami a Bridgestone-t és a Nemzetközi Olimpiai Bizottságot fogja összhekötni, mégpedig nem kevesebb, mint 10 esztendőre.

Ebbe az időszakba esik (számos egyéb játék mellett) a 2020-as Tokyo-i téli olimpia is, amely különösen fontos a japán abroncsgyártó számára.

A megállapodás értelmében – szolid negyedmilliárd euró fejében – a Bridgestone használhatja többek között az olimpiai ötkarikát a hirdetéseiben. A téli olimpiai játékok pedig kiváló platformot nyújtanak majd a cégnek, téli abroncsaik és a brand népszerűsítéséhez.

A Michelin veszi át a Bridgestone helyét a MotoGP-ben!

péntek május 23, 2014

Nemrég számoltam be róla, hogy hosszú-hosszú évek után kiszáll a Bridgestone a motorversenyek királykategóriájából, a MotoGP-ből. A 12 évig húzódó Bridgestone érát a francia Michelin fogja felváltani, 2016-tól. (A japánok 2009 óta egyedüli szállítóként van/volt jelen a királykategóriában.)

A döntés elég egyértelmű, miután egyedüli gumiszállítóként a Michelin jelentkezett a MotoGP versenysorozatára kiírt tenderen. (Előzetesen pedig három szállító érdeklődött, a versenypályázatot azonban csak a franciák küldték be.)

ETourEurope a Bridgestone segítségével

csütörtök május 22, 2014

2014. május 17-én indult útjára, az eTourEurope, melynek keretein belül, 13 csapat fogja népszerűsíteni az elektromos autózást és hirdetni a környezettudatos paradigmaváltás szükségességét az autóiparban (is.)

Az összesen 4200 kilométer hosszú európai túra, kétségtelenül a leghosszabb rally verseny az elektromos autók mezőnyében. Az évad minden állomása, körülbelül 450 km hosszú lesz.

Nem csupán az autók és a pilóták számára jelent kihívást az eTourEurope, hanem a gumiabroncsok számára is és ennek áll elébe a Bridgestone, aki a sorozat beszállítója.

Hankook Ventus gumik a Forma 3-as EB-n

csütörtök április 24, 2014

A Hankook megerősítette, hogy folytatja hivatalos beszállítói munkáját, az FIA Formula 3 Európa Bajnokság, 2014-es sorozatában. 11 hétvégén keresztül, összesen 33 versenynapon. A versenynaptárban először szerepel a magyar nagydíj és a Hungaroring! Sőt, nem is olyan sokat kell várni a hazai futamig. 2014.05.30-án kezdődik a magyar versenyhétvége.

A Hankook, a sorozatra elkészítette Ventus abroncsának forma változatát. A slick gumik, az ígéret szerint fokozott tapadást jelentenek majd a csapatoknak. Persze ehhez, ahogy Manfred Sandbichler, a Hankook motorsport részlegének vezetője elmondta, a csapatoknak ismernie kell a gumikat, hogy a legtöbbet hozzák ki belőlük. A továbbfejlesztett forma abroncsok miatt pedig erre fokozottan szükség lesz.

Bridgestone és BMW vezetési élmény

szerda április 23, 2014

A BMW rendszeresen rendez egy Driving Experience névre keresztelt vezetési tréninget, ahol a vezetési képességek fejlesztése, a vezetésbiztonság és a teljesítmény a jelszó.

A 2014-es eseményen lehetőség van egy impozáns BMW M4-es volánja mögé ülni. De nem csupán a nagy teljesítményű coupé próbálható ki, de a BMW i3-as elektromos autó is.

A profi instruktorokkal lehetőség van saját határaink kiterjesztésére, a valódi BMW érzés átérzésére. Utóbbit már közel 50 ezer résztvevő tapasztalhatta meg.

Eszméletlen beruházásba fog a Michelin

szerda április 16, 2014

A világ legmodernebb mezőgazdasági abroncsüzeme. Ezt a célt ostromolja a francia gumigyártó. A cél elérése pedig csak idő kérdése, hiszen 2018-ra, mintegy 100 millió euró felhasználásával el is készül a lengyelországi létesítmény. Nem akármekkora beruházás annyi szent.

A név némileg megtévesztő, hiszen az üzemben majd személyautókra való téli és nyárigumik is készülnek jelenleg is. A beruházás tehát a mostani gyár kibővítésére és korszerűsítésére irányul. Új üzemcsarnokot is kap az egység, modernizálódik a vulkanizációs eljárás és a minőségmenedszment is.